Határtalanul! 2016

Határtalanul 2016. program

Pályázat címe: Határainkon túl, elődeink nyomában

Az előző évekhez hasonlóan, intézményünk sikeresen pályázott a „Határtananul” pályázaton 2016-ban. Ennek köszönhetően, iskolánk hetedik osztályos tanulói négy napos tanulmányi kiránduláson vehettek részt Erdélyben.

A kiránduláson összesen 16 gyerek vett részt, a logopédia és a hallássérült tagozaton tanuló diákok, akiket 3 felnőtt pedagógus kísért. A pályázat 2017. március 13- 16-ig valósult meg.

A pályázaton elnyert 590.000 Ft-ból lehetőségünk nyílt a magyarságunkról, kultúránkról új ismeretekkel gazdagodni, betekintést nyerni az erdélyi magyarok mindennapi életükbe, szokásaikba. Sikerült ellátogatnunk a kolozsvári testvériskolánkba, s közben több látványos, magyarságunknak jelentős kulturális emlékhelyet is  megtekinthettünk.

Az utazásunk egy témahéttel kezdődött, amelyen a magyarság fogalmával, kulturális értékeinkkel és az 1848/49-es forradalom eseményeivel ismerkedhettünk meg.  A gyerekek egy héten keresztül készültek a rájuk váró kirándulásra.  Betekintést nyertek Erdély történelmébe, történetébe, földrajzi helyzetével is megismerkedtek. Irodalmunk nagy alakjait is érintettük.  Rengeteg játékon és alkotáson keresztül szívták magukba a tudást. Témahetünk egyik napján fellátogattunk Budapestre a Magyarság Házába, a Budai várba, és a Halászbástyáról csodáltuk parlamentünket és a Dunát.

A témahét végével a gyerekek már alig várták az utazásuk kezdetét. Kirándulásunk első napján, Nagyszalontán megálltunk városnézésre, megnéztük a Csonka toronyban az Arany Emlékmúzeumot. A kis pihenő után továbbindultunk, Körösfőn a székely népművészeti kirakodó vásáron nézelődtünk, és vásárolhattak a gyerekek a kézműves termékekből, majd megcsodáltuk a kalotaszegi templomot. Utazásunk következő állomása a Királyhágó volt, ahol csodálatos kilátás nyílt Erdélyre. Ezt követően fáradtan ugyan, de sok élménnyel érkeztünk Magyarfenesre a szállásunkra. Második napunk Kolozsváron telt, meglátogattuk testvériskolánkat. Városnézésre a kolozsvári iskola diákjaival mentünk, akik bemutatták nekünk városukat, közben a gyerekek összebarátkoztak egymással. Közös ebédet követően játékos vetélkedőkkel, és sportversennyel készültek a kolozsvári gyerekek. Harmadik napunkon ellátogattunk a Tordai- hasadékhoz és a Tordai-sóbányához, amik a tanulóink földrajzi tudásait gyarapították. Tanulmányi kirándulásunk negyedik napján megtekintettük Déva várát, megismerkedtünk történelmi hátterével. Utolsó állomásunk Arad volt, ahol az Aradi vértanúk emlékműnél elhelyeztük koszorúnkat.

A gyerekek sok élménnyel és ismerettel tértek haza. Élménybeszámoló és értékelő órát tartottunk, ahol minden diák elmondhatta mi volt az ami a legjobban tetszett neki a négy napos erdélyi kirándulás alatt.