Legfrissebb hír
Medve-nap az óvodában
2025-02-04
Február 3-án emlékeztünk meg a medvéhez köthető néphagyományról: február 2-a a téli álmából ébredő medve előbújásának a napja; az ehhez tartozó népszokást elevenítettük fel gyermekekkel.
szakköri programok
A tábla- és társasjátékokkal a gyerekek stratégiai gondolkodása, figyelme, verbális kommunikációja, türelme fejlődött. A játékok erősítették a szabálytudatot. A 3D-s Kodu játéktervező programmal a problémamegoldó és az algoritmikus gondolkodásuk fejlődött, ugyanakkor a program széles teret biztosított a kreativitás kibontakoztatására. A program használata során a hallássérült és tanulási zavarral küzdő tanulók nyelvi kompetenciáinak fejlesztése is megvalósult, hisz a programozás során a parancsokat nyelvi formában is megfogalmaztuk, gyakran bonyolult nyelvi szerkezetek formájában. Mivel egy-egy játékprogram elkészítése többféle tevékenységből állt, ezeket a tevékenységeket projektek formájában terveztük kooperatív technikával, ehhez illeszkedő módszerekkel. A code.org és a scratch.mit.edu weboldalon a blokkprogramozással ismerkedtek a gyerekek online játékos feladatok formájában. Míg a Kodu játéktervező programmal és az online feladatokkal a virtuális robotok programozásával ismerkedtek a gyerekek, ezt követően a Bluebot, Pro-bot robotokkal bevezettük őket a valóságos robotok irányításába és programozásába. A robotok irányítása, programozása a logikai-matematikai képességterület mellet, a téri-vizuális képességeket is fejlesztette. A programozásához alkalmazott vizuális programnyelvek parancsai erősen vizualizáltak, a hallássérült tanulók képi gondolkodását támogatták, de a diszes tanulók számára is előnyös volt, mert nem csak nyelvi formában kellett megjegyezniük. A programelemek között szerepeltek verbális és nonverbális kommunikációs játékok, szerepjátékok, valamint társasjátékok, amelyek az önismeret, önkontroll, önkritika, alkalmazkodó képesség, empátia, asszertív kommunikációs készség erősítését szolgálták. A játékszituációk megfelelő alkalmat teremtettek a siker- vagy kudarcélmény megfelelő feldolgozásának segítésére.