Vissza az intézmény főoldalára

Szakkörök

Szeredás

Szakkörvezető: Kövesiné Herczeg Eszter

Kollégiumunkban ebben a tanévben , rendhagyó jelleggel, a járványügyi szabályok betartása miatt, csak hat tehetséges tanuló vehet részt a Kézműves szakkörön. Egyéni érdeklődési körüknek megfelelően választhatnak a tanult technikák közül. Barátságos műhelyünkben , oldott hangulatban alkotunk. Kedvelt  tevékenységeink: tűnemezelés, gyöngyszövés, varrás és a hímzés. A gyerekek örömmel jönnek a foglalkozásokra és gyakran csodás alkotások kerülnek ki a kezeik közül.

 

szeredas.JPG

szeredas_2.JPG

szeredas_3.JPG

szeredas_4.JPG

szeredas_7.JPG

szeredas_5.JPG

szeredas_6.JPG

szeredas_8.JPG

szeredas_9.JPG

Csütörtököt mondunk életvitel szerűen

Vezeti: Csontos Norbert

Nagyot léptünk előre. Tavaly szerdán, idén csütörtökön van az életvitel szakkör. Tavaly az 1-es csoport voltunk, idén a 3-as. Mi ez, ha nem fejlődés?

Az előző évben alapoztunk az életre, amit idén fejlesztünk tovább, idén viszont a hagyományápolás áll a középpontban. A nemzeti ünnepek, vallási-és családi ünnepek, évfordulók, emléknapok nagy hangsúlyt kapnak a folyó tanévben.

Továbbra is igyekszünk élethelyzeteket lemodellezni, mint például egy vendégvárás, vendéglátás, karácsonyi ünnep, illetve az ott lévő viselkedések, szerepek. Ezen kívül produktumokat készítünk, ami szebbé teszi a kollégiumot, a szobákat, vagy éppen jó a pocinak.

eletvitelszakkor#00 eletvitelszakkor#01

 

Beszélgető kör

Vezeti: KIss Tiborné

A szakkör a 6. – 8. osztályosok és a középiskolások korosztályát célozza meg. Ahhoz, hogy a kamaszok szívesen beszélgessenek, nyitottak legyenek a társak felé, merjenek véleményt nyilvánítani erős, bizalmi kapcsolatot kell kiépíteni velük. A foglalkozások családias körben, jó hangulatban telnek, körben ülünk, hogy folyamatosan szemkontaktusban legyünk egymással.

Törekszem arra, hogy a korosztályhoz közel álló érdekes témákat dolgozzunk fel, szem előtt tartva a játékosságot. Kedveltek a mindennapi élethelyzetekhez kötődő szerep- és szituációs játékok, az érzések kifejezését, empátiás készséget fejlesztő, valamint a csoporton belüli együttműködést és a csoportkohéziót erősítő gyakorlatok. Igyekszem lehetőséget biztosítani arra is, hogy a gyerekek önmagukat is értékeljék. Milyen tulajdonságukra büszkék, milyen tulajdonságaik változtak pozitív irányban, hogyan sikerült ezt elérni. A foglalkozásokra időnként vendéget is hívunk pszichológus vagy pszichopedagógus személyében.

A beszélgető kör célja a beszédkészség fejlesztése mellett a fantázia megmozgatása és a szociális kompetenciák fejlesztése.

Játékvár

Vezeti: Simonicsné Besenyei Veronika

Kedvenc játékunk, amit szívesen játszunk más csoportokkal együtt, a "Kacsintós" játék. Ebben a játékosok két kört alkotnak, úgy, hogy a külső körben 1-el kevesebben legyenek. 1 kivételével tehát mindenki mögött áll valaki. A hátul állók hátratett kézzel csak az előttük álló vállát nézhetik. Az egyedül álló játékos (kacsintó) feladata, hogy valakit a belső körből magához hívjon úgy, hogy rákacsint. Akire rákacsintottak, az megpróbál a kacsintóhoz futni. A hátul állónak azonban meg kell akadályozni a szökést, és meg kell fogni az előttük állót. Ha sikerül a szökés, akkor a hívott a kacsintó mögé beáll. Ha nem sikerül, akkor a kacsintónak addig kell próbálkoznia, amíg nem sikerül valakit lekacsintania. Aki egyedül maradt, mert megszökött a párja, ő lesz az új kacsintó.Szintén nagyon kedvelt játék lett a "Kakasütés". Ebben a játékban kiválasztunk egy gyereket és bekötjük a szemét. Valahová a játéktérben leteszünk egy felfordított lábast. A bekötött szemű játékost a többiek megforgatják, aztán körbeállják, és jobbra-balra-előre-hátra jelzésekkel kell írányítaniuk a társukat egészen addig, amíg a fakanállal rá nem üt a lábasra. Ha megtalálta a "kakast, akkor új játékost választhat maga helyett.

játékvárszakkör#02 játékvárszakkör#01

játékvárszakkör#00

A legfontosabb izom a mozizom

Vezeti: Csontos Norbert

Folytatódik a Retro mozi, forognak az aranykor filmjei tovább.

Továbbra is multi a plex és Norbi Surroundban szállnak a hangok.

Idén Bud Spencer és Terence Hill kerek évfordulót ülünk, valamint hazai filmremekek és európai klasszikusok lesznek terítéken.

Az étlap gazdag, a pattogatott kukorica és a kóla mellé minden alkalommal egy remek remake vagy még inkább eredeti klasszikus szerepel a vásznon.

A film már befűzve, indulhat a matiné!

retro_1 retro_2 retro_3

Olvasóklub

Vezeti: Kiss Tiborné

Az olvasóklub működésének célja az olvasás népszerűsítése, megszerettetése mellett akönyvtárhasználat és a kortárs irodalom megismertetése.Az olvasóklub ebben az évben is a kamaszlányok körét célozza meg érzelmes, kedves,romantikus alkotásokon keresztül.

A lányok maguk választják a könyveket, olyan témákat, amely az ő mindennapi életükről szól: barátság, szerelem, sztárvilág. A tini lányok körébenméltán népszerű Violetta könyvek az olvasóklub estéin is nagy népszerűségre számíthatnak. A Világ a feje tetejére állt, a Hol van a szerelem? A Bármit a zenéért és a Szerelem diadalaegy zeneileg tehetséges tini lány Violetta életéről szól, aki egy híres Buenos Aires-izeneiskola tanulója lesz. A cseppet sem könnyű hétköznapokban Violetta megismeri elsőbarátait, valamint Leont és Tomast, akik a szíve elnyeréséért küzdenek. Az ebből adódó sok-sok bonyodalmat követően a végén jóra fordul minden. Feladataink körét szélesítjük a kötelező olvasmányok és a hosszabb lélegzetű irodalmi művekfeldolgozásával. Válogatunk a legnagyobb meseírók és gyűjtők – Grimm testvérek, Andersen, Benedek Elek – legszebb és legismertebb meséiből, megismerkedünk Arany János Toldi címűelbeszélő költeményével is. A felolvasást követő hangulatos, kötetlen beszélgetést rendkívül fontosnak tartom az anyanyelvi kompetenciák – és a reális önismeret fejlesztése szempontjából.

olvasóklub#03 olvasóklub#02 olvasóklub#04

olvasóklub#00 olvasóklub#01

Labdarúgó szakkör

Vezeti: Navracsics Gábor

A labdarúgó szakkör, a focit szerető, ebben tehetséges gyermekek szórakozására, fejlesztésére, képzésére szervezett tevékenység. A szakkör keretében a gyermekek labdabiztosságát, rúgótechnikáját, a játék taktikai elemeit fejlesztettük, a labdavezetetést, fejjátékot, rúgásfajtákat, labdalevételt, passzolást, cselezést, védekezést, támadásvariációkat, emberfogást gyakoroltuk.

A kisebb, tehetségesebb gyermekeket fokozatosan beépítjük a foglalkozásokba, csapatjátékba, az edzésgyakorlatokba. A gyakorlások fontos részét képezi, a csapatjáték gyakorlása, melynek folyamán mérkőzéseket játszunk, nem csak a szakkör keretében, hanem minden olyan alkalomkor, amikor lehetőség van rá. A szakkörön folyamatosan, érzékelhetően fejlődik gyermekeink labdabiztossága, a játék elemeinek megfelelő, tudatos alkalmazása. Gyermekeink, akik az edzéseken részt vesznek, nagy kedvvel végzik a gyakorlatokat, a gyakorló mérkőzéseket.

Sajnos a szakkör működésének ideális feltételei nincsenek meg.  Kevés a labda, rossz, már szinte balesetveszélyes a labdarúgó pálya labdarúgás céljára.

Nagyon szívesen vennénk, ha valaki, valakik segítenének, akár adományokkal is, hogy gyermekeink jobb körülmények között focizhassanak!

Foci_szakkör00002 Foci_szakkör00001