Vissza az intézmény főoldalára

Szakkörök

Beszélgető kör

Vezeti: KIss Tiborné

A szakkör a 6. – 8. osztályosok és a középiskolások korosztályát célozza meg. Ahhoz, hogy a kamaszok szívesen beszélgessenek, nyitottak legyenek a társak felé, merjenek véleményt nyilvánítani erős, bizalmi kapcsolatot kell kiépíteni velük. A foglalkozások családias körben, jó hangulatban telnek, körben ülünk, hogy folyamatosan szemkontaktusban legyünk egymással.

Törekszem arra, hogy a korosztályhoz közel álló érdekes témákat dolgozzunk fel, szem előtt tartva a játékosságot. Kedveltek a mindennapi élethelyzetekhez kötődő szerep- és szituációs játékok, az érzések kifejezését, empátiás készséget fejlesztő, valamint a csoporton belüli együttműködést és a csoportkohéziót erősítő gyakorlatok. Igyekszem lehetőséget biztosítani arra is, hogy a gyerekek önmagukat is értékeljék. Milyen tulajdonságukra büszkék, milyen tulajdonságaik változtak pozitív irányban, hogyan sikerült ezt elérni. A foglalkozásokra időnként vendéget is hívunk pszichológus vagy pszichopedagógus személyében.

A beszélgető kör célja a beszédkészség fejlesztése mellett a fantázia megmozgatása és a szociális kompetenciák fejlesztése.

 

Kézműves szakkör

Vezeti: Kövesiné Herczeg Eszter

A kollégisták közül az érdeklődő kreatív gyerekek az idei tanévben is fejleszthetik kézügyességüket. Keresztszemes hímzések, levendulazsákok varrása , mackó horgolása közül választhatnak. Közös alkotásaink az évszaknak megfelelő , hangulatos dekoráció elkészítése a kollégium első emeleti folyosóján.

Névsor: Berlász Kitti, Kőhalmi Nándor, Repnyák Enikő, Bogdán Vivienn, Nagy Viktória, Csendes Alexandra, Orbán Anasztázia

kézműves#00 kézműves#01 kézműves#02 kézműves#03 kézműves#04 kézműves#05

Filmklub 5. évad

Vezeti: Győrfi Gergely

A mozgóképeket kedvelő gyermekek nagy örömére az idei tanévben is folytatódik a Filmklub, méghozzá immáron ötödik esztendeje. A korábbi tanév során a 75. életévét betöltő Ternovszky Béla - a magyar rajzfilmipar kiemelkedő egyénisége - előtt tisztelegve hazai készítésű filmek kerültek a fókuszba. A Filmklub a soron következő tanítási évben azonban visszatér a gyökereihez, így ismételten az amerikai stúdiók produktumait fogjuk megtekinteni. Az idei kínálatból kétségkívül kiemelkedik a Coco című rajzfilm, mely a 2018-as esztendőben megrendezett 90. Oscar-díjátadó ceremónián  két kategóriában is győzni tudott. Az elhunyt személyek iránti tisztelet fontosságát hangsúlyozni kívánó alkotás a legjobb animációs film és a legjobb dal kategóriákban nyerte el a filmszakma legrangosabbnak tekinthető kitüntetését. A fentebb említett rajzfilm mellett ki kell emelnünk Wes Anderson stop-motion technikával készített Kutyák sziget címet viselő alkotását is. A mű a diktatórikus hatalomgyakorlás mikéntjét vizsgálja. Témaválasztása az elkényelmesedő, a demokratikus berendezkedést magától értetődő vívmánynak tekintő jelenkori társadalom állásfoglalást figyelembe véve meglehetősen aktuálisnak tekinthető. Az alkotás pikantériáját jelenti, hogy a rendező a kérdést igencsak érdekes mód - az ember legjobb barátját, a kutyát középpontba állítva - igyekszik boncolgatni. Garanciát jelent a minőségre, hogy a filmben megjelenő ebek hangját olyan neves színészek szolgáltatták mint Bryan Cranston, Edward Norton vagy éppen Bill Murray. A már említett animációk mellett a Ferdinánd, a Hotel Transylvania 3., A hihetetlen család 2. és az Így neveld a sárkányodat 3. című mesefilmeket kívánjuk még bemutatni a tanév során. A repertoárra tekintve biztosra vehető a színvonalas kikapcsolódás, sőt talán azt is megállapíthatjuk, hogy az eddigi legjobb filmes évad veszi kezdetét a Duráczky iskola kollégiumában.

A már évek óta sikeresen működő Filmklubon mesefilmeket szoktunk nézni, hisz az elsődleges cél az alsó tagozatos diákok szórakoztatása. Az elmúlt tanévben szem ellőtt tartva a felsős, így a teljesen más ízlésvilággal bíró gyermekek igényeit elindítottuk a Filmklub+ elnevezésű foglakozást. A Filmklub+ vetítésein a magyar filmipar fejlődését jól fémjelző, Az Egynyári kaland címet viselő minisorozat epizódjait tekintettük meg. A fiatal felnőttek világát középpontba állító alkotás tökéletesen idomul a mai gyermekek ízlésvilágához, így nem véletlen, hogy a vetítésesek osztatlan sikert arattak. A gyerekek rajongását érzékelve a foglalkozás folytatása mellett döntöttünk, így a sorozat második szériájának részeit is felvettük a repertoárba.

filmklub#05

filmklub#06

filmklub#02 filmklub#00 filmklub#03 filmklub#04

filmklub#01

Játékvár

Vezeti: Simonicsné Besenyei Veronika

Kedvenc játékunk, amit szívesen játszunk más csoportokkal együtt, a "Kacsintós" játék. Ebben a játékosok két kört alkotnak, úgy, hogy a külső körben 1-el kevesebben legyenek. 1 kivételével tehát mindenki mögött áll valaki. A hátul állók hátratett kézzel csak az előttük álló vállát nézhetik. Az egyedül álló játékos (kacsintó) feladata, hogy valakit a belső körből magához hívjon úgy, hogy rákacsint. Akire rákacsintottak, az megpróbál a kacsintóhoz futni. A hátul állónak azonban meg kell akadályozni a szökést, és meg kell fogni az előttük állót. Ha sikerül a szökés, akkor a hívott a kacsintó mögé beáll. Ha nem sikerül, akkor a kacsintónak addig kell próbálkoznia, amíg nem sikerül valakit lekacsintania. Aki egyedül maradt, mert megszökött a párja, ő lesz az új kacsintó.Szintén nagyon kedvelt játék lett a "Kakasütés". Ebben a játékban kiválasztunk egy gyereket és bekötjük a szemét. Valahová a játéktérben leteszünk egy felfordított lábast. A bekötött szemű játékost a többiek megforgatják, aztán körbeállják, és jobbra-balra-előre-hátra jelzésekkel kell írányítaniuk a társukat egészen addig, amíg a fakanállal rá nem üt a lábasra. Ha megtalálta a "kakast, akkor új játékost választhat maga helyett.

játékvárszakkör#02 játékvárszakkör#01

játékvárszakkör#00

Figura műhely

Vezeti: Lukács Tamás

A figura műhely folytatja pályafutását kollégiumunkban ahol a gyerekek különböző új anyagokkal ismerkedhetnek meg és kipróbálhatják magukat a térbeli ábrázolásban. Fő célja, hogy a térben látás készségét, illetve a finommotorikát fejlessze. Idén még nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek remekül érezzék magukat a szakkörön.

Az alkotás alatt inspiráló zenéket hallgatunk, beszélgetünk és ameddig a gyermekek ráhangolódnak a feladatra, jut idő a nassolásra is.

A különböző évszakok terméseit is felhasználjuk a feladatokhoz amikből lehet kreatív alkotásokat létrehozni. Festünk, rajzlunk, gyurmázunk, ragasztunk, faragunk és még sorolhatnám, hogy mennyi mindent rejt magában ez a szuper szakkör.

figura_muhely_#1 figura_muhely_#2 figura_muhely_#3 figura#00 figura#01

Retro Mozi

Vezeti: Csontos Norbert

„A föld alatt megy a metró, moziban legjobb a Retro.”

Folytatódik az időutazás a filmtekercsek között. Újabb és újabb generációkat fertőzünk meg a közel-és régmúlt jeles alkotásaival. Leslie Nielsen tovább hódít, az álló csillagok tovább ragyognak, Bud Spencer és Terence Hill újfent rendezi a népet a vadnyugaton, de jönnek az új felfedezettek. A vígjátékokon túl próbálunk más műfajból is belecseppenteni a klasszikus kondérba, hogy minél fűszerezettebb legyen a filmkínálat.

Eddie Murphy, Bruce Willis, Louis de Funes és az európai klasszikusok mellett a magyar csillagok és kultfilmek is megjelennek a mozivásznon.

Vigyázz, kész, Popcorn, rajt!

És a film forog tovább…

Bölcsek kövére Horgász a pácban The Kid

 

Olvasóklub

Vezeti: Kiss Tiborné

Az olvasóklub működésének célja az olvasás népszerűsítése, megszerettetése mellett akönyvtárhasználat és a kortárs irodalom megismertetése.Az olvasóklub ebben az évben is a kamaszlányok körét célozza meg érzelmes, kedves,romantikus alkotásokon keresztül.

A lányok maguk választják a könyveket, olyan témákat, amely az ő mindennapi életükről szól: barátság, szerelem, sztárvilág. A tini lányok körébenméltán népszerű Violetta könyvek az olvasóklub estéin is nagy népszerűségre számíthatnak. A Világ a feje tetejére állt, a Hol van a szerelem? A Bármit a zenéért és a Szerelem diadalaegy zeneileg tehetséges tini lány Violetta életéről szól, aki egy híres Buenos Aires-izeneiskola tanulója lesz. A cseppet sem könnyű hétköznapokban Violetta megismeri elsőbarátait, valamint Leont és Tomast, akik a szíve elnyeréséért küzdenek. Az ebből adódó sok-sok bonyodalmat követően a végén jóra fordul minden. Feladataink körét szélesítjük a kötelező olvasmányok és a hosszabb lélegzetű irodalmi művekfeldolgozásával. Válogatunk a legnagyobb meseírók és gyűjtők – Grimm testvérek, Andersen, Benedek Elek – legszebb és legismertebb meséiből, megismerkedünk Arany János Toldi címűelbeszélő költeményével is. A felolvasást követő hangulatos, kötetlen beszélgetést rendkívül fontosnak tartom az anyanyelvi kompetenciák – és a reális önismeret fejlesztése szempontjából.

olvasóklub#03 olvasóklub#02 olvasóklub#04

olvasóklub#00 olvasóklub#01

Dekorációs foglalkozás

Idén is folytatjuk dekorációs foglalkozásainkat, szerdánként, melynek célja, hogy a bentlakók környezetét otthonosabbá, barátságosabbá varázsoljuk. Minden gyermeket örömmel tölt el, hogy a saját keze munkáját láthatja viszont a falakon és az ajtókon.
Mindig  más és más tecnikával ismerkedünk meg; figyelembe vesszük az adott évszakot, közelgő ünnepet.
Mivel a szakkör az esti órákban van, olykor elég fáradtak a lurkók ezért alkalmanként szabad foglalkozást tartunk, amikor lágy zene mellett kicsit relaxálhatnak a gyerekek, miközben csodás rajzok és festmények készülnek.
Szakkör tagok: Bogdán Vivien, Balog Piroska, Szűr Olivér, Bartha Xavér, Orsós Alex, Orsós Tamara, Hómann Lóránt, Bogdán György, Nagy Viktória.

 

dekorációs_szakkör

Labdarúgás

Vezeti: Navracsics Gábor

A labdarúgó szakkör feladata továbbra is, hogy a focit szerető tehetséges tanulók a kedvenc tevékenységüket gyakorolhassák. Az adott körülményekhez képest próbáljuk biztosítani nekik ezt a lehetőséget, sajnos az új tanévben tovább csökkent a szakkör létszáma, több tehetséges játékosunk bejáró lett, ezért nem tud részt venni a szakköri munkában.

A szakkör keretében a gyermekek labdabiztosságát, rúgótechnikáját fejlesztjük, gyakoroljuk a játék elemeit, labdavezetetést, fejjátékot, rúgásfajtákat, labdalevételt, passzolást, cselezést, védekezést, támadásvariációkat, emberfogást.
A gyakorlások alkalmával a legfontosabb a csapatjáték fejlesztése, ezért legtöbbször mérkőzéseket játsszunk, nem csak a szakkör keretében, hanem minden olyan alkalomkor, amikor lehetőség van rá. A szakkörön próbáljuk fejleszteni gyermekeink labdabiztosságát, küzdeni tudását.

A tanév elején nagy öröm ért bennünket, mert a rendkívül rossz állapotú kapuhálók helyett alapítványi segítséggel vásárolhattunk új hálókat, és ígéretet kaptunk, hogy vehetünk festéket is, hogy tavasszal a játéktér felfestését meg tudjuk oldani.